سازمان بازرگانی اردبیل اعلام نموده است که معاون اول رئیس جمهور طی نامه ای بر اهمیت استفاده
از برند و نشان تجاری تاکید نموده است .ذیلا قسمتی از نامه ارائه می شود : نظر به اهمیت نام و
نشان تجاری (برند )در نظم بخشی وکیفی نمودن بازار داخلی و نقش موثر ان در ثبات و ماندگاری
محصولات ایرانی در بازار های صادراتی و تبلیغ انها "کمیسیون تخصصی نشان تجاری "با مسئولیت
وزارت بازرگانی ( سازمان توسعه تجارت ایران )و با حضور نمـــــــــــــــایندگان تام الاختیار وزارتخانه های
داد گستری، جهاد کشاورزی ،صنایع و معادن ،اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ، اتاق تعاون مرکزی
جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور ( اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ) تشکیل می شود.
وظایف کمیسیون تخصصی نشان تجاری به شرح زیر تعیین می شود :
۱)سیاست گذاری ،برنامه ریزی ،نظارت و ساماندهی و اجرای برنامه های راهبردی برای تبیین و توسعه فرهنگ نشان تجاری در کشور.......
۲)حمایت از بنگاه های تولیدی -صادراتی و تشویق ثبت در مبادی ذیربط ،تبلیغات و حمایتهای ویژه از نام و نشان تجاری .........
۳)تبیین سیاستها و مدلهای ارزیابی و معرفی نشانهای تجاری بر تر کشور در عرصه های داخلی و بین المللی ..........
۴)تعیین سازوکارها و ضوابط اجرائی پیشگیری از جعل و سوء استفاده از نشانهای تجاری محصولات ایرانی .......
۵)اعطای تسهیلات ویژه به دارندگان نشان های تجاری ......